A szabadkai Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar hallgatói 2020-ban ismét sikerrel pályáztak a Tartományi Felsőoktatási és Tudományos Kutatási Titkárság pályázatán, amelyen az adott tudományterülethez kapcsolódó munkát vállaló tehetséges egyetemi hallgatók fizetését támogatja a titkárság – közölte rövid sajtóinformációként a Kar.
A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar nyertes pályázói Kovács Emese óvodapedagógus szakon tanuló másodéves hallgató, aki a péterrévei Tanoda Fejlesztő Központ munkatársa lett, és Szeles Kolos tanítói szakon tanuló harmadéves hallgató, aki a Szabadkai Egyházmegye Caritas munkáját segítette eddig is és teszi majd azt a jövőben is.
A sikeres pályázatok kapcsán Búzás Brigittát, a Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Karrierépítő Központjának munkatársát kérdeztük.
– Az idei évben összesen 2 millió dinár tartományi forrás állt rendelkezésre a tudományterületekhez kapcsolódó munkát vállaló tehetséges egyetemi hallgatók támogatására. A teljes keretösszegből a két hallgatónk 300 ezer dináros összegre számíthat, a tartomány ugyanis havi 15 ezer dináros összeggel járul hozzá a munkát vállaló hallgatók fizetéséhez, amely a munkaadó által kifizetett 5 ezer dinárral havi 20 ezer dináros juttatást tesz ki. A tartomány az ösztöndíj formájú támogatást 10 hónapon át folyósítja.
– Pontosan hol és mit fog majd dolgozni a két nyertes pályázójuk?
– A péterrévei Tanoda Fejlesztő Központ szakmai csapata nagy örömmel fogadja Emesét, aki tanulmányai elején járó óvodapedagógusként hatalmas szakmai tapasztalatra tehet szert, s kipróbálhatja a tanulmányai során szerzett elméleti ismereteket a gyakorlatban is. Kolos szakmai fejlődési lehetősége a Caritas tevékenységei által szintén óriási, hiszen a különböző társadalmi közegekben láthatja, követheti a kisdiákok szükségleteit, életkörülményeit, tanulási feltételeit, ami nagyban hozzájárul a fiatal tanító hallgató jövőbeli szakmai hozzáállásához.
Búzás Brigitta elmondta, a Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar méltán büszke tevékeny hallgatóira, s egyben örömmel látják azon erőfeszítéseik támogatását, amelyekkel igyekeznek még a tanulmányaik során integrálni a hallgatókat az itthoni munkaerőpiac színtereibe, hogy ismerkedhessenek a gyakorló pedagógusok munkájával és kapcsolatokat építhessenek ki, ezáltal megkönnyítve a jövőbeli szülőföldön való munkavállalásukat és boldogulásukat.
Az MTTK bízik benne, hogy a jövőben is egyre több hasonló kezdeményezés és támogatás segíti majd fiataljaink itthoni jövőképének kialakítását.
Vajdaság Ma