Március 9-én, a frankfurti megemlékezés után érkeztem haza Magyarországra, hogy eltöltsek pár napot a családommal, barátaimmal. A járványhelyzet már ekkor sem volt túl kecsegtető, azonban pont ezen a héten súlyosbodott. A többiek és a saját biztonságom érdekében úgy döntöttem, hogy nem utazom vissza Hamburgba.
Ahogy teltek a napok egyre rosszabb lett a helyzet, nem csak Magyarországon, hanem Európa-szerte, köztük Németországban is. Azóta törölték az összes rendezvényt, bezártak az iskolák, óvodák és otthoni oktatás, tanulás folyik, így a gyerekek az interneten keresztül kapják a feladatokat. Habár a gyerekek és ezáltal a szülők is nagyon le vannak terhelve, a kicsik és a nagyok mégis örülnének, ha anyanyelvű társaikkal lehetnének együtt. Ebből kiindulva gyűltek össze először a cserkészek a telefonjaik, számítógépeik előtt és játszottak együtt kicsit szokatlanul, online.
Habár a cserkészek már kipróbálták, jómagam először március 28-án csatlakoztam a második Skype-cserkészethez. A felállás – mondhatni – a szokásos volt, őrsökbe csoportosulva kezdődött meg a foglalkozás. Bizonyára sokan ismerik a „Kahoot” nevezetű oldalt, ahol különböző feladatokat lehet készíteni és akik csatlakoznak, megoldhatják azokat. Megbízott őrsvezetőnk, Izabella, egy ilyen előre elkészített feladattal fogadott minket. Nem ment teljesen zökkenőmentesen, ugyanis többször is technikai problémákba ütköztünk, de ahhoz képest nagyon jól sikerült, hogy először próbáltuk ki. Sor került még egy kicsit „online barátabb” játékokra is, mint például a barkochba, illetve az ország-város. Ezt követő este megpróbálkoztunk az online activity-vel is. Akik előzetesen jelentkeztek, őket behívtuk a Skype-csoportba és ilyen formában kezdtük el, a szokásosnál kicsit eltérőbben. Mikor személyesen találkozva játszunk, két csapatra oszlunk és mérjük az időt, azonban ebben a formában az ilyet nem igazán lehet kivitelezni. Éppen ezért egy valaki mutogatott és bárki kitalálhatta. Habár mindenki élvezte a játékot, természetesen „nem volt ugyanaz”, mint élőben – az utólagos visszajelzések szerint. Mindezek ellenére nem adjuk fel és nem csüggedünk! A játék után éjjelbe nyúló beszélgetésbe kezdett a csapat és ismét úgy éreztük magunkat, mintha egymás mellett ülve beszélgetnénk.
A fent említett eseményekből született meg az ötlet, hogy mi lenne, ha átvinnénk a magyar iskolát a virtuális síkra. Online oktatói megbeszélésünket március 29-én tartottuk, amin megbeszéltük milyen órákat, milyen formában lehetne megvalósítani. Az első online magyar iskolai órát április 4-én, szombaton tartjuk Skype-on.
Az első internetes református házikör is nagy sikernek örvendett, így ez az esemény szintén hetente lesz a virtuális térben.
Mártonffy Réka Julianna, korosiprogram.hu